Thursday, November 12, 2009

PEPPER N SALT !!!!!!

Hola semua…aku nak cerita pasal malam tadi…lepas balik aerobik dari Bukit Serindit…adik aku yang kecil sekali dan gewdiks iaitu , Eila @Luna ajak g Mcd Melaka Mall untuk drive thru..seperti biasa aku kan kakak yang baik so layankan aja bawa die g drive thru tu walaupun hakikatnya aku penat deyh aerobik….1st time nak drive thru kat situ(Mcd tubaru buka 2 minggu lepas)….

ADIK KU : EILA@ LUNA


Sampai-sampai jer kat situ..so tak ramai yang nak drive thru..my greenie pun meluncur laju lah ke laluan PANDU LALU..depan my greenie ada sebiji MYVi hitam tengah make order kat mesin bercakap tu….dari dalam perjalanan lagi adik aku dah cakap:


Eila @ Luna : Long…aku nak set Double Cheese Burger…Medium….
Aku : Ok..nanti along orderkan lah
Eila @ Luna : Long….jangan lupa minta pepper n salt sekali k
Aku : Iyer..baeklah….

So tiba giliran kami nak order….
Mesin Mcd : Yer…Selamat Malam…
Aku : Nak Set Double Cheese Burger satu…yang medium….
Mesin Mcd : Itu aja cik…nak tukar air ker..
Aku : Tak nak..itu aja..
Mesin Mcd : Ok cik…confirmkan order itu aja yer…Semua RM9.65..
Aku : ok…..
Mesin Mcd:Ok cik sila buat bayaran kat depan…


Aku pun gerakkan my greenie ke next station nak bayar…after buat bayaran…g amik order tadi kat next station satu lagi…..


Aku : Abang…..abang Mcd (Abg McD tu sibuk borak dengan kawan sekerje die ok..kat telinga die tersumbat benda alah yg macam head phone tu)
Abg Mcd: Ok cik ni order nya….(dalam masa yang sama duk borak lagi dengan kawan sekerja die)
Aku : Abang nak PEPPER N SALT cket boleh ?.. PEPPER n SALT yer….(rasanya jelas dan terang aku cakap dengan die)
Abg Mcd : Ok boleh..tunggu sebentar..


Aku nampak die terus capai bawah kabinet untuk amik PEPPER n SALT yang aku minta tadi dan dalam masa yang sama mulut dia duk sibuk lagi borak dengan kawan sekerja die tanpa die pandang apa yang di capainya tu…Then,terus die berpaling ke arah aku..dan aku dah standby tadah tangan nak amik PEPPER n SALT tu….
Terus die letak kat tangan aku SOS CILI Mcd 4 paket (Muka aku dah blur dah..minta lain bagi lain..pekak ke mamat ni)…Dei Tambi….rasanya jelas tadi aku cakap PEPPER n SALT…2 kali tau aku cakap…adik aku pun dengar.. Aku dan adik dah terpinga-pinga..SENGAL DUH!...Muka abg Mcd tu selamba jer dan terus blah..die tak nampak agaknya muka aku dah melopong pandang die…sambil tangan aku dalam posisi yang sama lagi cam tadi…(POSISI TADAH TANGAN)….Grrrrrrrrrrrr……


Eila@Luna : Long,,takpelah..jalan arr
Aku : Ish..along cakap jelaskan tadi..ko dengarkan..
Eila @ Luna : Yer arr..takpelah jalan arr…


Aku terus gerakkan my greenie kuar dari PANDU LALU tu……Bengang jer muka adik aku sebab die nak PEPPER n SALT tu sebab nak campur dengan FRIES( ini kegemaran dia OK!)….Lantas aku pun bersuara:


Aku : Takperlah eila..jap lagi kat rumah ko campurkan fries tu dengan garam n pepper AJINOMOTO kat rumah.
Eila @ Luna : Tak sedap lah..aku nak yang Mcd nyer…(muka still bengang lagi)
Aku : Erm….oklah along benti jap kat depan tu..along g amik PEPPER n SALT kat dalam Mcd…sengal~…..

Aku terus masuk dalam Mcd tu then terus g amik PEPPER n SALT..Banyak lah juga aku amik..Hamik ko!...Buat stok….Habes cerita….Pasni adik aku nak makan pepper n salt tu hari-hari pun takper…..hamik….Baek tak payah drive thru camni….beli terus kat kaunter kat dalam Mcd tu..disebabkan PEPPER n SALT tak pasal-pasal aku kena menapak ke dalam Mcd tu….Hampeh…


P/S : To Abg Mcd..lain kali waktu entertain customer jangan bercakap yer..ke die dengar aku cakap SALT tu dengar bunyi SOS..hahhahaha..HARUSKAH…SENGAL!......:P....ke telinga abg Mcd tu PEKAK kurang pendengaran.. TENSI….~

GARA-GARA KAMU DOUBLE CHEESEBURGER Mcd..:p ~
Me,
ON3NI3ISME

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails