Wednesday, November 25, 2009

SAUNA ! SAUNA ! SAUNA !

salam..:)...erm..tadi saja-saja je surfing kat Google untuk cari tentang SAUNA..yelah..lemak-lemak kat badan ni dah meluap-luap naik since dari raya aidil fitri yang lepas..lusa dah nak raya haji pula(Harus INSAF nie!!)..huhu..bertambah-tambah lemak badan ni..aerobik dah jarang nak pergi maklumlah hujan je cuaca sekarang ni (yang sebenarnya sakit PEMALAS..hee~)..so disini saya nak sharing sket info tentang SAUNA..check this out ya'...
*JOM SAUNA*

Teringin untuk kuruskan badan? Ingin mendapatkan bentuk badan masa anak dara dulu? Kurus sangat pun tak cantik apatah lagi gemuk gedempol (wee~..takut saya dengan gelaran ni...).Selalunya bentuk badan wanita berubah apabila sudah berumahtangga dan melahirkan anak.Inilah yang sering ditakuti.Kalau dah gemuk susah nak turun.

Rahsia utama di salun-salun untuk menurunkan berat badan pelanggan dengan cepat ialah dengan mengamalkan BERSAUNA atau TERAPI INFRA MERAH (even Slimworld pun guna SAUNA system ni) kerana this process banyak membantu memecahkan lemak selain mengelakkan muka dari menjadi sembab. Dalam tempoh berpantang dengan bersauna, berat badan dapat dikurangkan.

Anda boleh hanya bersauna di rumah tanpa pergi ke salun pun. Dapatkan sauna beg sama seperti di salun kecantikan dan alamilah sauna di depan TV rumah anda! Lakukan selama 15 hingga 20 minit (lagi lama lagi bagus 45 minit ke..heheheh..lemak pun takut!!) setiap kali for 3 - time per week. After 2-4 weeks anda akan dapat resultnya...:)


*BENEFIT*

** Mandi sauna atau bersauna ni sememangnya baik untuk kesihatan mental dan fizikal anda.Cuba bayangkan....dengan hanya bersauna selama 15 minit, ia mampu membakar sebanyak 400 hingga 600 kalori dalam 1 sesi aja.

** Ia turut membantu menyegarkan badan,melegakan stress,mencantikkan kulit, melancarkan peredaran darah,menyingkirkan toksin serta mencairkan lemak dalam badan anda.

** Bersauna dengan cara yang benar, kita akan mengeluarkan keringat (peluh deyh...~) dan melancarkan peredaran darah.

** Bersauna di ruangan yang tidak diisi dengan banyak orang agar circulation udara lancar dan baik.

** Pakailah handuk agar keringat yang menetes (uiks..gila tatabahasa lama..hee~) langsung terserap, kalau ada handuk kecil boleh juga untuk menutup rambut agar keringat di dahi mudah diseka.Handuk tu tu cam tuala kecil kot...yelah kot..

** Rancangkan masa BERSAUNA. Rata-rata orang bersauna selama 15 minit, maksimum 35 minit.Panas sauna diatur, untuk pemula lebih baik panasnya bertahap.

** Setelah selesai MANDI SAUNA, seka keringat, minum air ( 2 - 4 liter macam selalu saya minum ) untuk menggantikan cairan dan istirehat selama 10 - 15 minit untuk cooling down. Ini kerana pembuluh darah yang melebar akan menyempit begitu terkena air dingin. Conclusionnya istirehat nie membuatkan pempuluh ini normal kembali dan menghidari keriput ( euu...keriput ni cam tua kerepot ker...:P)

Contoh Beg Sauna and Thermal Pot (Periuk Nasi jer)
RM 199 and above



Rempah Sauna Sendayu Tinggi
Untuk Ibu Lepas Bersalin
RM36



Rempah Sauna Sendayu Tinggi
Untuk kuruskan badan @ pecah lemak
RM36

Contoh Bersauna..heheh..leh sambil-sambil baca buku lagi

p/s : To Miss Dayah..sila baca info ni yer..saya buat post ni sebab request dari kamo..

ME,

ON3NI3ISME

4 comments:

  1. Kat mana sy bole cari rempah sauna n beg sauna 2..awk jual ke..kita dah lma nakk..huhu

    ReplyDelete
  2. Kat mana sy bole cari rempah sauna n beg sauna 2..awk jual ke..kita dah lma nakk..huhu

    ReplyDelete
  3. Duk dlm beg sauna ni kena bogel ke

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails